Quote Of The Day

Tuesday, May 24, 2011

Gara-Gara Peti Ais

Sarapan apa pagi ni? Saya bfast roti canai jer. While makan-makan cerita la among us about itu ini dan ntah camner sorang hamba Allah ni buka cerita about peti ais.Sebelum ni saya sibuk survey psal peti ais untuk saya hadiahkan pada mom saya dan pernahla jugak share the same infos dengan rakan yang duk sebelah meja ni.Tiada niat langsung untuk menunjuk or berlagak ke apa, just share the infos untuk mereka-mereka mendapatkan idea memilih peti ais yang bagus.

Ok back to hamba Allah tadi, dah terkeluar cerita peti ais so daripada amatan tuan rumah sah-sah nak caras kes tuan umah beli beli peti ais sebab statement dia "sebab tu la ada hati nak beli peti ais besar ni!" sambil pandang sinis kat tuan rumah. Hello klau semata-mata nak kuar statement berlagak dan peti engko tu elok jek lagi apa tujuan nak beli peti ais sampai 2-3? Or memang ko berharap peti ais ko tu rosak?!!! Tak ke sengal namanya klau semata-mata nak tunjuk eksen?? Tuan rumah beli peti ais pon bukannya tuan rumah HEBOH 1 donia or cam kucing nak beranak ok. Dah member sebelah tanya "laa, awak dah beli ke?" so tuan rumah jawabla dengan jujur "hmmm beli" masa ni nak jawab beli pon serba salah takut dicop menunjuk so? kes beli peti ais ni pon dah lama..awal tahun lagi.Now dah nak masuk setengah tahun.

So apa motif nak kecoh2? Bukannya tuan rumah boleh p tgk pun rumah awak tu klau awak beli peti ais beso ker? peti ais baru ker? tak berkudis pon badan tuan rumah ok..saya share all the infos n spread the knowledge sebab saya nak semua org mendapat manfaat dan bijak dalam memilih serta membeli. BUKANNYA saya nak berlagak @ menunjuk mampu beli itu ini! Oh manusia! sesungguhnya benarla sabda nabi "Ada seketul daging dalam manusia, jika baik ia maka baiklah keseluruhannya, ketahuilah yakni HATI". 

Sesungguhnya ingatlah untuk terus membersihkan hati daripada hasad dan dengki serta sentiasalah bersangka baik.Moga-moga tuhan mengampuni dosaku sebab meluahkan perasaan disini serta menghapuskan dosa-dosa hamba Allah tadi, semoga dia mendapat hidayah dalam mengawal perasaannya. 

Maaf jika enrty kali ini agak emotional dan bukan niat saya untuk memburukkan sesiapa.Sekadar meluahkan apa yang berbuku dihati ini. >_<  i'm really not happy jika ilmu yang saya sebarkan dicop untuk berlagak dan menunjuk-nunjuk. Saya ikhlas untuk kongsi maklumat. 

2 comments:

Cik Puan Izan❤ on May 25, 2011 at 8:47 AM said...

beli peti ais baru pun ada org jeles...tak faham dgn dunia...


re: sorry, sblm ni blogspot buat hal...abih Izan punya bloglist hilang...thanks bgtau...patutpun rasa mcm ada lg yg tertinggal....sowiee...
selalu2lah komen dkat blog izan okay..^^

MDN on May 25, 2011 at 4:50 PM said...

biasalah izan..rambut sama hitam hati lain2..sabar jerlaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers