Quote Of The Day

Sunday, March 27, 2011

Kuliah Pagi + Mimpi

Bermimpi lagi...ceritanya saya bermimpi psal banjir lumpur cam tsunami gitu dan ada baby lagi. Ikut tafsiran dangkal saya ni it's all about rezeki right? Klau benar Alhamdulillah, klau sebaliknya saya redha. Apa-apa pun saya hampir lemas dalam mimpi tu, sukar bernafas. Seolah-olah benar-benar terjadi. Nauzubillahiminzalik.

Dah 2 hari berturut-turut saya tonton rancangan "Tanyalah Ustaz" di TV9. Tajuknya "Harta Bukan Hak" dan pengulasnnya Ustaz Ghazali Ibrahim adik arwah ustaz asri rabbani. Ada 3 bahagian dan bahagian 1 saya sempat tonton pada sesi ulangan jam 12 malam. Bahagian ke-2 dan ke-3 ini saya sempat  tonton pada hujung minggu ni.Alhamdulillah.

MasyaAllah, sangat2 best! Banyak persoalan yang dilontarkan oleh para pendengar memberikan kefahaman kepada saya tentang pengurusan harta mcmla byk sgt hartaku..insya Allah pada masa-masa akan datang sapa tau kan ketika kita masih bernyawa. Satu soalan yang mencuit hati saya "Apakah cara yang paling afdhal dalam pembahagian harta? faraid atau kesamarataan?" ustaz menjawab "Lebih afdhal jika tidak bergaduh sesama sendiri" bernaskan? ^___^

Ustaz Ghazali Ibrahim ni tuan punya MGI Vision Sdn Bhd dan pakar dalam bab-bab pengurusan harta pusaka. Boleh terjah http://tuliswasiat.com untuk rujukan.Terima Kasih Ustaz ~_~


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers