Quote Of The Day

Thursday, April 14, 2011

Jerawat & Kedudukannya

Semua mesti fobia ala-ala menyampah bila bercerita psal jerawat kan? Penyakit yang kerap kali menyerang remaja khususnya tp aku yang tak berapa nak remaja ni pun ada jerawat gak menci! =(. Saya pernah bercerita psal jerawat dan mitos2nya dulu. Sure ramai yang berpegang pada mitos tu, mitos turun menurun tanpa ilmu dan kajian. 

Ni lagi satu info yang berkaitan jerawat. Rasanya sudah dikaji kot sebab tu boleh dikeluarkan info ni. Malangnya sumber asalnya idok la plak diketahui kerana saya baca ni pun di forum. Mungkin ada kebenarannya. So klau salah satu info ini tepat pada anda, sila cek doktor untuk mengesahkannya. Saya tak bertanggung jawab hihiih cam nak lari jer..sekadar berkongsi maklumat bagi memeriahkan lagi dunia blog nie selain menambah ilmu. Kan nak jadi org knowledgeable ^___*

DAHI
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan bad an, mungkin terlampau letih.Stress Kumpulan ini biasanya panas baran 
Nasihat :
Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak 

HIDUNG
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi 

DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah. 

PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal

PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.

Nota Kaki
aishhh aku adalah jerawat kat beberapa tempat ni..kebetulan plak aku ada penyakit yang menyokong kebenaran info ni...takotsss kena jumpa doc ker???? uwaaa =((

2 comments:

✿❤ IzanCraft ❤✿ on April 14, 2011 at 3:02 PM said...

bagus info ni...^__^

MDN on April 14, 2011 at 3:39 PM said...

bagus kan izan kan hikhik ;p
tp klau tadak jerawat x perlu risau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers