Quote Of The Day

Wednesday, March 30, 2011

Bengkak Rahim

Bengkak Rahim..takut jugak dengar istilah yang melibatkan organ-organ dalaman ni. Aku still mencari infos abt this istilah tapi tak jumpa yang complete. Beberapa bulan lepas..means akhir tahun lepas jugak la..aku tergeliat urat so gi la berurut kat sorang makcik ni. Ya Allah sakit ya amat! Tapi sangat-sangat lega pas berurut tu, before berurut dia urut perut aku dulu and makcik tu cakap rahim aku belah kiri bengkak. O_O Hmmm terkedu pun ada. Sejak itu aku try cari info. 

Banyak sebab jugak yang menjadikan rahim tu bengkak. Salah satunya sbb nak period so rahim akan mengembang. Sebab-sebab lain:-
  • ketumbuhan(fibroid/cyst/polyps)
  • hubungan seks
  • mengandung
  • kanser
Aku suspect period, so no need to worry. Selain sbb period byk lagi symptom-sympton yang perlu diambil kira like bleeding, long period, keputihan and etc. Apa-apa pun should i see gynea? takot ~_~


Now aku dapat rasa kebengkakan rahim tu, as usual left side.Hmmm aku tawakkal pada yang ESA. Harap-harap it's normal for me.Insya Allah.

3 comments:

Anonymous said...

hi.. soal ni.. tahu x mcm mne nk rawat dia..
sbb klo klinik.. of coz ubat hospital.. akak sy tiap-2 bulan mkn ubat , check up.. tapi lambat proses dia..myb ade cara mcm herba or something..?

MDN on July 4, 2013 at 9:41 AM said...

shuhada,
No idea camner rawatan efective tapi mungkin dengan berurut salah satu ikhtiar..so why not u try :)

Anonymous said...

try rawatan homeopathy plak..yg penting usaha...insyaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers